לומדים נכון עד להוצאת הרישיון


איך יוצרים את המיקוד האישי שלכם?
בלי כל קשר להפרעות קשב וריכוז, לכל אחד מאתנו יש את התנאים שבהם הוא מעדיף ללמוד. יש כאלו שירצו ללמוד עם מוסיקה ברקע ואילו אחרים ינסו לבודד את עצמם מהעולם ולהסתגר בחדר שבו אין סיכוי שמישהו יפריע להם. בכל הקשור ללימוד תיאוריה הרי שנושא זה דורש התייחסות עוד יותר רצינית.

תמרורים מבלבלים, חוקי תנועה "יבשים", ושאלות בקשר לפעולות המנוע הם אתגר לא פשוט עבור רבים מאתנו. לכן, חשוב מאוד לגלות את המקום שבו הכי נוח לכם ללמוד, את השעה ביום שבה תהיו הכי מרוכזים שרק אפשר, ואפילו לרדת עד לדקויות ולראות האם נוח לכם בישיבה מול מחשב או בשכיבה עם ספר, למשל. כך, תוכלו לראות כיצד שעה שהקצבתם ללימודי תיאוריה היא שעה שאותה ניצלתם במלואה. ניצול איכותי זה מתקשר לעובדה שחומר לימוד תיאוריה מצריך את הבנת חוקי התנועה והשליטה ברכב, כך שלא רק שינון בעל פה הוא זה שיציל אתכם במועד הבחינה. ריכוז שנוצר בזכות הפעולות הנ"ל יאפשר לכם להטמיע את החומר בצורה מיטבית.

שיטות מצוינות להיעזר בהן
בלא מעט פעמים שבהם הצליחו נבחנים לעבור מבחני תיאוריה ונהיגה בהצלחה, התגלה כי הם נעזרו בשיטות חכמות ויצירתיות במהלך הלימודים. לא רק בעת לימודי התיאוריה, אלא גם בזמן הלימודים המעשיים על כלי הרכב אפשר לראות כיצד מיושמות שיטות שונות להחדרת ידע וביטחון בתלמידים רבים. בשיעורי נהיגה מסוימים, אפשר לראות למשל כיצד מדבקות לרכב מסייעות לתלמיד בכל הקשור להתמצאות במרחב ומרימות את הביטחון שלו בצורה מהירה.

בכל הקשור למבחן התיאוריה, הרי שכאן כדאי מאוד להשתמש בדימויים ולא להתבייש בשום מהלך שעוזר לכם לזכור יותר טוב. אם תמרור מסוים יכול לזכות אצלכם במוח לדימוי של פריט מוכר מסוים (כמו צלחת, יצור מסוים וכד'), הרי שכך הוא יהיה זכיר הרבה יותר. חובה אמנם להבין את הרעיון של התמרור, אך במקרים שבהם אתם לא מצליחים להתחבר לרעיון או להבין אותו, חשוב ליצור הקשר ציורי לדבר שאתם מכירים היטב ולראות כיצד ההקשר הזה מביא לזיכרון מהות התמרור בעת הבחינה.

כוחו של התרגול החוזר
נרצה או לא נרצה, תרגול הוא דבר חשוב מאוד. בכל חומר לימוד, אנו יכולים לראות כיצד גם הבנתו המושלמת אינה תורמת תמיד להצלחה במבחן. זאת, מאחר וחוסר תרגול מנע מאתנו שליפה מהירה של הנתונים וחיבורם המדויק לכל שאלה. לעתים אנו רואים כיצד תרגול חוזר ואינטנסיבי יותר של שיעורי נהיגה מביא את התלמיד לרמת מוכנות גבוהה בזמן ה"טסט" המעשי.

אפשר בהחלט לראות כיצד בתיאוריה התרגול מעלה פלאים את הסיכוי להצליח בבחינה, שבסופו של דבר שאלותיה די צפויות מראש. כדאי מאוד להתחיל עם חומר פשוט אליו אתם מתחברים יותר, בכדי ליצור אצלכם את רמתם הביטחון הבסיסי. שוב, כפי שנכתב בתחילה, חשוב לבדוק האם אתם אוהבים לבחון את עצמכם או שאתם רוצים שמישהו יבחן אתכם. יש תלמידים שנוהגים להקליט חומר או מבחן שלם על נגן, ולאחר מכן שומעים את התוצאות. גם זו צורה של אינטראקטיביות עבור מי שבכל זאת אוהב ללמוד באופן עצמאי.